Иоанна Златоустаго от послания Павла апостола к ефесеом, нравоучение, 18.  

Иоанна Златоустаго от послания Павла апостола к ефесеом, нравоучение, 18.

Услышите молю, вси елицы не хощете туне ненавидими быти. похищает, и не обличаешили, но боишися ненависти, обличи брата, приими вражду любве ради юже во Христа, любве ради яже к нему. возбрани ему в ров отходящему, еже бо трапезы приобщитися, и глагол благих, и привета, и приобщения, не зельныя любве есть. Таковыя другом нашим даруем дары да душу их извлечем от гнева Божия. в пещи злобы возлежащих их зряще, воставим. но не исправляется рече. но ты свое сотвори, и дал еси ответ Богу, не скрый таланта. сего ради слово имаши воздати, того ради язык и уста, да исправляеши ближняго. безсловесная бо токмо не печалуют о ближнем, ниже слово некое имеется о безсловесных. ты же Отца нарицая Бога, и брата искреняго, зря его безчисленая творяща злая. благодатию же от онаго пользы ради прелагаеши ли; ни, молю, ни единаго же есть презирати согрешающих братии. видел ли еси враждующих, разреши [умири] их. видел ли еси лихоимствующая, возбрани им. видел ли еси обидимыя, заступи их. не онем но себе первому угодил еси. сего ради друзи есмы да друг друга пользуем.

Тогожде от послания. к евреом в нравоучении 30-м, глаголет сице.

Аще увидиши друга блудяща, рцы к нему, зла есть вещь юже дееши. несрамляншилися, ниже чермнееши. зло се есть. той ли убо не весть, рече, яко зло есть, ей весть, но от похоти влеком есть. и недужнии бо ведят, яко студеное питие, зло есть. но обаче, требуют возбраняющих.

Аще гневлива увидиши, аще лихоимца, удержи, свяжи наказанием. се есть дружество. тако брат от брата помогаем, аки град тверд будет. не бо еже ясти и пити творит дружество. таковое бо имут и разбойницы. и мужеубийцы.

Типик когда престают помины.

Правило 166.

В два надесято дневном. по Рожестве Христове и во всю, 40-цу. и в светлую неделю, и в недельныя дни, и в великия праздники, помины не бывают. прочее же во все годище поминаются православнии християне.

О вещех даемых в церковь.

Правило167.

Сосуды златыя и сребряныя и завесцы приносимыя от християн в церковь, да не дерзнет никто же во свое употребление обратити. законопреступно бо есть. и аще таковыи обрящется да казнится, по седмьдесят третиему правилу святых апостол.

О еже не пити в церквах.

Правило 168.

В церкви пирове да не бывают, законопреступно бо есть и се, и отлучаются сицевая смеющии по двадесять осмому правилу, иже в Лаодикии собора. и по 74-му иже в Трулле.

Правило 169.

Ниже да стоят мужи со женами вкупе в женском припрате, сиречь преграждении кроме великия нужды, по тридесять осмому правилу святаго Никифора.



Правило 170.

Мертвых погребати внутрь церкви освященной не подобает. возбранибося. по девятому правилу святаго епископа Китру.

О кричащих в пении.

Правило 171.

Недостоит пети велегласно, и естество на вопль понуждати, но тихо, и со умилением, по седмьдесять пятому правилу, иже в Трулле.

Правило 172.

Иже приводит боляр, да исходатайствуют ему от епископа священство, или некии сан, да извержется, и отлучен будет, со всеми обещниками по тридесятому правилу святых апостол.

О украшающихся.

Правило 173.

Правило же шестое надесять, седьмаго собора, запрещению подлагает епископы, и причетники, украшающия себе светлыми одеждами.

Правило 174.

Матфей же в девятой главе, третияго, стиха возбраняет верным украшати себе, или власы браде стрищи, и вапсати [ушаряти] власы. или плести власы главы своея, неповинующихжеся отлучати повелевает. се же приводит от правила, девятьдесят шестое, шестаго собора, иже в Трулле.

Правило 175.

Аще убиет сам себе человек, ни поют над ним, ниже поминают и. разве аще бяше изумлен, сиречь, вне ума своего. по четвертому надесять ответу святаго Тимофея Александрийскаго.

Правило 176.

Прелюбодей, или явленыи блудник, не приемлется в церковь, ниже приносы его, аще не оставит греха. по тридесят девятому правилу Великаго Василия.

Правило 177.

И брак законопреступныи, иже от сродства не приемлется в церковь.

Аще не распустится, по распущении же, яко кровосмешение сотворь, запрещаются, сиречь, пятьнадесять лет да не причастится, по седмьдесять пятому правилу Великаго Василия.

Правило 178.

И четвероженец не приемлется в церковь, аще не распустится четвероженьства. по распущении да не причастится осмь лет.

Правило 179.

Двоеженец не бывает поп, ниже клирик, по второму надесять правилу Великаго Василия.

Правило 180.

Собрание от различных правил, о иже кая согрешения возбраняют быти священнику. и внимай си со опасением, о друже. Возбраняет священьства аще невозможет люди учити о вере и житии, по правилу 58-му святых апостол.



Правило 181.

Аще растлено есть отроча от кого, или сам сыи отрок растлил иного отрока, или блуд сотвори с женою, или с мужем, или со скотом, или с птицею, или с женою си есть чрез естество. или жена его не бяше девица, или обручен быв иною, или жена его со инем, или двоеженец есть. или прежде венчания растли обручницу свою, или прелюбодействова жена его, или сотвори убийство, или клятся, или коня украде, или вола, или от сосуд церковных, и от одежди украде что, и есть святотатец. или разбойничествова, или бысть звездослов, или волхв, или чародей, или гадатель воск льяи, и олово, или превязуяи зверей, и скоты польския. или жен и мужей ускопствуяи, или отвержется когда Христа, или ино нечто сотвори от отреченных, да не смееши свидетельствовати ему быти попу, ибо сожжен будеши и ты и он. и внимай сим, елико по силе своей, да не наследиши вечнаго огня, и будеши яко Июда. занеже предаеши священьство недостойным.

Правило 182.

Аще священник будет, падется во едино от сих, да извержется, по пятдесят первому правилу Великаго Василия.

Правило 183.

Аще ли прежде рукоположения согреши, телесным согрешением, и послежде обличен быв, исповесть то, да извержется, по двадесятому правилу, иже в Неокесарии собора. ино бо врачевство сицевии не имут, по Великому Василию. аще подвигнутся яко и мертвых воскресити.

Правило 184.

Аще кто сыи отроча прият от иного истицание в бедра, да запретится первее, потом да освятится, по святому Иоанну Постнику. зане не бысть совершенное падение, и не вниде педогонон [детородныи уд] в афедрон. аще ли вниде, да не дерзнет священьство прияти. не занеже согреши несовершен сыи возрастом, но яко сосуд проседеся, и осквернение пострада, и бысть неключим в священьство.

Правило 185.

Такожде и он во ино лице истицание творя, аще и не вниде педогонон его, аще и несовершено бысть, возбраняется священьства.

Правило 186.

Елицы держат епитемию покаяния, и по разсуждению отца духовнаго не причащаются, тех имей сыны духовныя, а иже не держат епитемию, отжени их. да не погибнеши и ты с ними, чюждых сприобщаяся гресех, по осмьдесят четвертому, и пятому правилу Великаго Василия.

Правило 187.

Тако имей грехи исповедающихтися, яко же бы были твои, и тако имей попечение да отвещаеши Богу. сего ради убо внемли добре, да не усрамишилися кого и убоишися. и впадеши в такову велику беду.

Внемли и се о взятии.

Да не поищеши что когда, от исповедающаготися, или словом или манием, да тебе даст нечто. неключимо бо сие духовным есть отцем, паче же и законопреступно.


ischisleniya-naloga-na-imushestvo.html
ischislyaemoe-i-neischislyaemoe-imya-sushestvitelnoe.html
    PR.RU™